
Tísňová péče
Tísňová péče je terénní sociální služba, která zajišťuje nepřetržitou distanční hlasovou a elektronickou komunikaci v případě náhlého zhoršení zdravotního stavu nebo schopností. Zaměřena je na osoby vystavené stálému vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života. Kvalita a úroveň péče o klienty, jež potřebují neustálý dohled, se zajišťuje průběžným monitoringem potřeb klienta a rizikových činností či situací.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou klienti, o které je pečováno v jejich domácím prostředí. Služba je určena osobám starším 18 let, jejichž schopnosti jsou sníženy z důvodu věku (senioři), chronického onemocnění nebo tělesného postižení. Zpravidla se jedná o osoby se sníženou soběstačností či dlouhodobě nepříznivým zdravotním stavem, u nichž je potřebný dohled až 24 hodin denně. Služba je rovněž vhodná pro pacienty, kteří jsou propuštěni z nemocnice nebo pobytové sociální služby do domácího prostředí.
Jak služba funguje
Klient je vybaven panickým tlačítkem, které v případě krizové situace zajistí okamžité zkontaktování dohledového centra. V případě stisknutí tísňového tlačítka nebo automatickou detekcí potenciálně rizikového stavu je vysláno upozornění a dochází k jeho okamžitému řešení. Kvalifikovaný tým operátorů tísňové péče je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu a dle závažnosti situace přijímá příslušná opatření. Zkontaktováni jsou v první řadě rodinní příslušníci a/anebo jiné uvedené kontaktní osoby. V případě naléhavé situace, která vyžaduje odborný zásah, jsou kontaktovány a zajištěny složky Integrovaného záchranného systému (např. Zdravotnická záchranná služba, Policie České republiky).
Jednání se zájemcem o službu
1. krok
Vyberte si typ péče z naší nabídky níže
2. krok
Kontaktujte naše operátory (skrze formuláře na webu, telefonicky, e-mailem)
3. krok
Náš proškolený tým se s Vámi telefonicky spojí, poskytne informace o poskytovaných službách, probere Vaše požadavky, přání a očekávání.
4. krok
V případě přetrvávajícího zájmu dojde k vyplnění vstupního dotazníku. Náš sociální pracovník provede klientovi zdravotně-sociální šetření a stanoví individuální plán péče.
5. krok
Po seznámení klienta s podmínkami poskytování péče dojde k podepsání smlouvy a předání zařízení. Klient i jeho rodinní příslušníci budou s technologiemi seznámeni, proběhne jejich edukace zacházení se zařízeními.
Základní dohled
- Balíček Základního dohledu zajištuje činnosti v rozsahu stanoveném zákonem o poskytování sociální služby tísňové péče.
- Stanovení, plnění a průběžné aktualizování individuálního plánu péče
- Poskytnutí a správa komunikačního zařízení
- Možnost tísňového volání 24/7
- Nepřetržité hlídání aktivity
- Monitorování polohy v reálném čase
- Hlídání funkčnosti komunikačního zařízení
- Technická podpora
- Komunikace a spolupráce s rodinou
- Komunikace se složkami integrovaného záchranného systému
Plus
- Kromě služeb zahrnutých do Základního dohledu je balíček Plus doplněn o:
- Pravidelné obvolávání a popovídání si s klientem
- Úschovna klíčů
- Pomoc se zajištěním umístění do pobytové sociální služby v kraji klienta
Premium
-
Kromě služeb zahrnutých do balíčku
Plus je balíček Premium doplněn o:
- Organizace a koordinace plánování lékařských vyšetření
- Doprovod k lékaři
- Doprovod při vyřizování osobních záležitostí
- Zajištění senior taxi
- Zajištění výpůjčky kompenzačních pomůcek
- Zajištění bezpečnostní služby

Objednávací formulář
V případě zájmu o službu tísňové péče vyberte typ balíčku a jako objednavatel vyplňte níže uvedený formulář. V případě, že objednavatel není zároveň klientem (službu objednává např. příbuzný), napište prosím do kolonky Doplňkové informace osobní údaje klienta. Jakmile Vaší žádost zpracujeme, náš operátor Vás bude kontaktovat.
Žerotínova 1421
757 01 Valašské Meziříčí